karlikalix

onsdag, november 22, 2006


Vi blev hitlurade av nån reseledare i Luleå som sa att det var världskuppen i skidåkning och att alla hotell var totalfulla. Folkfest och sannlöst ös, men det var detaljen att det var längskidåkning berättade han inte...men det var grymt skönt med lite telemark redan i november, vi fick ju rabatter å så..


Hassan och Tarik


Karl-Åmar, mitt snobbnamn


Vattenskallen i mitten är Dr.Flinck, soft mobilkamerabild

De varnade för älgar på radion och det här var ungefär det man såg av vägen...gissa om vi var tvugna att bli omskörda precis innan det stog en hel familj renar på vägen 5 min senare....ojoj, jag tyckte det var värsta spökhistorien, men ingen annan var imponerad, speciellt inte de två norrläningar som bara tutade förbi så fort vi åkt förbi renarna.

De bjöd på korv i gillestuga efter skidåkningen i Gällivare. Många andra norrländningar är hemskt trevliga, även om de inte kör så sansat längs med motorvägarna. Vi fick även gratis liftkort och rabatt på skidhyra efter lite charmande.

3 kommentarer:

Klockan 10:40 em , Anonymous Anonym sa...

haha..skitkul!
verkligen..
nu blir de BR!

 
Klockan 10:59 em , Anonymous Anonym sa...

karl du paminner mig om det dar teveprogrammet pistvakt..vet du vad jag menar??hehe. pratar du pa norrlandska nu med? kram /weiderud

 
Klockan 11:30 fm , Anonymous Anonym sa...

haha...karl-åmar!...kan du inte se ut sådär jämt...grym bild förresten
ses snart!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida